Tapahtumakuvia vuodelta 2019

Porin teatterimatka 4.5.2019

Matkaan lähdettiin Urpolan Liikenteen bussilla lumisateen raikastamassa säässä hyvissä ajoin, jotta ehdimme syödä lounaan ravintola Andaluciassa ennen esitystä.

Näytelmä Järjen ja tunteen tyttäret, perustuu Enni Mustosen viisiosaisen historiallisen romaanisarjan kolmeen ensimmäiseen osaan. Näytelmä kuvaa kahden eri tavalla lahjakkaan naisen rinnakkaisia kohtaloita sääty-yhteiskunnan, naisasian, sortovuosien ja itsenäistymisen Suomessa.

( Klikkaamalla otsikkorivillä olevaa sinistä tekstiä voit katsella muutamia matkalta otettuja kuvia )

Lapväärtin kevätretki 23.5.2019

Helteiden hellittäessä hieman pääsimme sopivasti kristiinalaisten järjestämälle tutustumiskierrokselle Lapväärtiin. Jaakko Honkaniemi esitteli mieleenpainuvasti Lapväärtin kirkon ja asutuksen historiaa. Kirkolta matka jatkui Perukseen, jossa tutustuimme kyläyhdistyksen ylläpitämään kulttuurihistoriallisesti arvokkaaseen Pärus Fors-vesivoimalaitokseen Allan Nyholmin opastuksella. Voimalaitokselta siirryimme siltoja pitkin virtojen yli Storholmenin valkovuokkosaarelle, jossa nautimme grillitulilla paistetut retkieväämme.

Merikarvian retki 3.9.2019

Senioriopettajat aloittivat syyslukukauden tutustumalla Merikarvialla Ouran saaristoon. Matkaan lähdettiin Krookan satamasta kahdella veneellä. Merimetsot olivat valloittaneet karit, myös kaksi merikotkaa näimme matkalla. Ouraluodon vanhalla luotsiasemalla veneen kapteeni kertoi luotsiaseman historiasta, saariston elämästä ja ihmisistä. Luotsiaseman yläkerrasta avautuivat hulppeat näkymät kaikkiin suuntiin. Luodolle on rakennettu matkailijoille monipuoliset fasiliteetit. Retkievääksi paistoimme grillikatoksessa makkaraa ja luotsituvalla saimme vielä retkieväät ja nokipannukahvit. Ennen paluumatkaa kokoonnuimme vielä yhteiskuvaan.

Närpiön kasvihuoneretki 24.9.2019

Syksyn viiletessä oli paikallaan retkeillä sisätiloissa teemalla lähiruoka ja terveellinen ravinto. Kohteina olivat Närpiön Piolahdessa Bäcklidvägenin varrella sijaitseva Sigg'in kasvihuone ja saman tien varrella sijaitseva kasvihuoneravintola. Siggin kasvihuoneen omistaja Rickard Sigg kertoi tomaatin viljelytekniikasta, kasvihuoneviljelyn historiasta Närpiössä ja alan kilpailutilanteesta. Esittelyn jälkeen saatoimme ostaa edullisia vihanneksia, jonka jälkeen ajoimme lounaalle Lind's Kök-kasvihuoneravintolaan. Herkullinen, senioriyhdistyksen tukema noutopöydän lounas eksoottisesa ympäristössä sai ansaitsemansa aplodit.

Vaasan teatterimatka 1.11.2019

Urpolan bussi vei meidät raikkaassa talven tuloa enteilevässä säässä syksyn viimeiselle retkelle Vaasan teatteriin katsomaan ja kuulemaan musikaaliversiota näytelmästä Some Like It Hot - SUGAR - Piukat Paikat. Teatterin ravintolassa nautimme ennen esitystä lounaan, olihan kyseessä päivänäytös.

Liity jäseneksi

Jäseneksi voi liittyä jokainen eläkkeellä oleva opetusalalla toiminut henkilö. Jokainen jäsen kuuluu johonkin OSJ: n paikallisyhdistykseen ja paikallisyhdistyksen kautta valtakunnalliseen järjestöön.

Liity tästä »

020 748 9678 / 020 748 9736
seniorit(at)oaj.fi

www.osj.fi

Toimisto on avoinna arkisin klo 9–15.

Toimiston numeroihin soitettaessa puheluiden hinnat ovat seuraavat:
soitettaessa kiinteän puhelin-verkon liittymästä 8,35 snt/puhelu + 6,55 snt/min
soitettaessa matka-viestinverkon liittymästä 8,35 snt/puhelu + 18,05 snt/min.